Jeśli chcesz zostać dobrym kierowcą, musisz się do tego dobrze przygotować.
Wyuczone na pamięć odpowiedzi na pytania egzaminacyjne nie wystarczą.
Musisz doskonale zrozumieć i potrafić zastosować przepisy ruchu drogowego w praktyce.

Ośrodek Szkolenia Kierowców
SZCZEPANIAK szkolenie z charakterem
profesjonalnie Ci w tym pomoże!

Wysoki poziom szkolenia
gwarancją sukcesu!

98-200 Sieradz,ul. Al.Pokoju 11c
tel.506 057 350 , 506 173 345

Chcesz wiedzieć więcej?
Wejdź na www.oskszczepaniak.pl

23 lis 2011

Prawo jazdy - trudno będzie zdobyć, łatwo będzie stracić

Od przyszłego roku wchodzą nowe zasady uzyskiwania prawa jazdy. Zmieni się niemal wszystko.
Obecnie, by zdobyć tzw. lejce, wystarczy mieć odrobinę szczęścia i nauczyć się na pamięć kilku zestawów testów. Większość kandydatów na kierowców nie uczy się przepisów, zasad ruchu drogowego, a jedynie odpowiedzi na pytania zawarte w testach. - Uczą się na pamięć po obrazkach. A ponieważ można zakreślić odpowiedz A, B lub C, wszyscy traktują sprawę wzrokowo, czyli bezmyślnie. A potem na ulicy dzieje się to, co się dzieje – przyznaje Mariusz Gzyl, dziennikarz Radia Kierowców. Niebawem to się zmieni. Zdaniem gościa Jedynki - "na lepsze". Od lutego przyszłego roku testy teoretyczne będą zawierały 1200 zadań. Stopniowo będzie ich więcej. - Więc trudno będzie je wykuć na pamięć – zauważa Gzyl.
glowimages.pl
Zmienią się także zasady oceny testu teoretycznego. 
- Będzie to test punktowany w zależności od gatunku pytania. Za odpowiedź będzie można uzyskać od 1do 3 punktów - informuje dziennikarz. Kandydat na kierowcę będzie musiał odpowiedzieć na 32 pytania. – Pytania będą podzielone na podstawowe (12) i specjalistyczne
(20) – tłumaczy ekspert z Radia Kierowców. Zdający na rozwiązanie test będzie miał 25 minut.


Zmianie ulegnie sama forma egzaminu.
Zdający test będą musieli odpowiadać na pytania błyskawicznie. Nie będą mogli poprawić odpowiedzi ani wrócić do pytania. – Na monitorze pojawi nam się wideo z sytuacją drogową i będziemy musieli błyskawicznie odpowiedzieć, co w danej sytuacji należy zrobić, jak się zachować. To trochę tak, jakbyśmy prowadzili samochód. Zakreślić można tylko jedną prawidłową odpowiedź – wyjaśnia Gzyl.
Do łask wrócą "zielone listki". 
Młodzi kierowcy będą mieli obowiązek jeździć oznakowanym listkiem autem przez 8 miesięcy. Będą obowiązywały ich także inne limity prędkości. – 50 km/h na terenie zabudowanym, 80 poza nim, a na autostradzie młody kierowca może jechać co najwyżej 100 km/h – informuje gość Jedynki.
Początkujących kierowców będzie obowiązywał także dwuletni okres próbny.
 Jeśli w tym czasie popełni dwa wykroczenia, będzie musiał wrócić na kurs reedukacyjny i przejść dodatkowe badania psychologiczne. Po trzecim przekroczeniu straci prawo jazdy. Wówczas ponownie będzie musiał starać się o te uprawnienia.
Zostanie podwyższony także wiek umożliwiający posiadanie prawa jazdy kategorii A. Obecnie może starać się o nie 18- latek. W 2013 roku, aby móc ubiegać się o prawo jazdy na motor, będzie trzeba mieć skończone 24 lata.
Pojawi się również nowa kategoria, a mianowicie A2. 
 Czyli prawo jazdy na motor o pojemności silnika 125 cm. Prawo jazdy będzie trzeba posiadać także na qłada (kategoria AM). O uprawnienia do prowadzenia qłada będzie można starać się, mając ukończone 14 lal - wyjaśnia Mariusz Gzyl.
Prawo jazdy nie będzie tak jak do tej pory dożywotnie.
 Będzie wydawane na 15 lat. – W kategoriach zawodowych może to być okres 5 letni – dodaje gość Jedynki.
Na polskich drogach rocznie ginie ok. 6 tys. osób. Przyczyną w dużej mierze jest brak umiejętności. Miejmy nadzieję, że nowe przepisy sprawią, iż będzie po prostu bezpieczniej.

źródło: polskieradio.pl