Co podczas egzaminu gubi kandydatów na kierowców - punktuje Grzegorz Nowak, dyrektor ds. egzaminowania w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Częstochowie.
Fot. Renata Dabrowska / AG |
Na placu manewrowym:
* unieruchomienie silnika podczas ruszania
* najechanie albo potrącenie pojazdem egzaminacyjnym pachołka lub tyczki
* przejechanie kołem przez linie wyznaczające pas ruchu
* niewłaściwe zatrzymanie pojazdu w polu zatrzymania
* unieruchomienie silnika podczas ruszania na wzniesieniu
Takie błędy powodują, że egzamin zostaje przerwany już na placu manewrowym, a osoba, która je popełniła, uzyskuje negatywny wynik całego egzaminu praktycznego.
Na ulicy:
* niezastosowanie się do sygnałów świetlnych, niewłaściwa obserwacja sygnalizatorów - przejazd na "żółtym", brak zatrzymania pojazdu, brak reakcji na zielonej strzałce
* wymuszanie pierwszeństwa na skrzyżowaniu przy zmianie pasa ruchu
* nieustąpienie pieszemu pierwszeństwa na oznakowanych przejściach
* niestosowanie się do pionowych i poziomych znaków "stop"
* wykonywanie manewrów zmiany kierunku jazdy z niewłaściwego pasa ruchu
* przekraczanie dozwolonej prędkości.
Ubierajcie się z głową!
Przystępując do egzaminu praktycznego warto także pamiętać o odpowiednim ubraniu.
Aby bezpiecznie prowadzić pojazd, na nogach nie powinno być klapek, szpilek, butów na bardzo grubej podeszwie. Nie do zaakceptowania jest także jazda z bosymi stopami.
Uwagi dotyczące ubioru są szczególnie istotne w przypadku motocyklistów. Nawet podczas upałów nie można wykluczyć upadku. Każda warstwa ubioru stanowi o mniej lub bardziej skutecznym odizolowaniu ciała motocyklisty od twardej i szorstkiej nawierzchni jezdni. Dlatego lepiej nie przychodzić na egzamin praktyczny w koszuli z krótkim rękawem czy w krótkich spodenkach. Wskazane jest, aby każdy motocyklista w czasie jazdy egzaminacyjnej używał specjalnych rękawic ochronnych.
źródło: czestochowa.gazeta.pl