Jeśli chcesz zostać dobrym kierowcą, musisz się do tego dobrze przygotować.
Wyuczone na pamięć odpowiedzi na pytania egzaminacyjne nie wystarczą.
Musisz doskonale zrozumieć i potrafić zastosować przepisy ruchu drogowego w praktyce.

Ośrodek Szkolenia Kierowców
SZCZEPANIAK szkolenie z charakterem
profesjonalnie Ci w tym pomoże!

Wysoki poziom szkolenia
gwarancją sukcesu!

98-200 Sieradz,ul. Al.Pokoju 11c
tel.506 057 350 , 506 173 345

Chcesz wiedzieć więcej?
Wejdź na www.oskszczepaniak.pl

6 sie 2012

Uważajcie na linie, pachołki i strzałki. A klapki lepiej zostawcie w domu...


Co podczas egzaminu gubi kandydatów na kierowców - punktuje Grzegorz Nowak, dyrektor ds. egzaminowania w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Częstochowie.
Fot. Renata Dabrowska / AG

Na placu manewrowym:


* unieruchomienie silnika podczas ruszania
* najechanie albo potrącenie pojazdem egzaminacyjnym pachołka lub tyczki


* przejechanie kołem przez linie wyznaczające pas ruchu



* niewłaściwe zatrzymanie pojazdu w polu zatrzymania



* unieruchomienie silnika podczas ruszania na wzniesieniu



Takie błędy powodują, że egzamin zostaje przerwany już na placu manewrowym, a osoba, która je popełniła, uzyskuje negatywny wynik całego egzaminu praktycznego.



Na ulicy:



* niezastosowanie się do sygnałów świetlnych, niewłaściwa obserwacja sygnalizatorów - przejazd na "żółtym", brak zatrzymania pojazdu, brak reakcji na zielonej strzałce



* wymuszanie pierwszeństwa na skrzyżowaniu przy zmianie pasa ruchu



* nieustąpienie pieszemu pierwszeństwa na oznakowanych przejściach



* niestosowanie się do pionowych i poziomych znaków "stop"



* wykonywanie manewrów zmiany kierunku jazdy z niewłaściwego pasa ruchu



* przekraczanie dozwolonej prędkości.



Ubierajcie się z głową!



Przystępując do egzaminu praktycznego warto także pamiętać o odpowiednim ubraniu.



Aby bezpiecznie prowadzić pojazd, na nogach nie powinno być klapek, szpilek, butów na bardzo grubej podeszwie. Nie do zaakceptowania jest także jazda z bosymi stopami.



Uwagi dotyczące ubioru są szczególnie istotne w przypadku motocyklistów. Nawet podczas upałów nie można wykluczyć upadku. Każda warstwa ubioru stanowi o mniej lub bardziej skutecznym odizolowaniu ciała motocyklisty od twardej i szorstkiej nawierzchni jezdni. Dlatego lepiej nie przychodzić na egzamin praktyczny w koszuli z krótkim rękawem czy w krótkich spodenkach. Wskazane jest, aby każdy motocyklista w czasie jazdy egzaminacyjnej używał specjalnych rękawic ochronnych. 


źródło: czestochowa.gazeta.pl