Jeśli chcesz zostać dobrym kierowcą, musisz się do tego dobrze przygotować.
Wyuczone na pamięć odpowiedzi na pytania egzaminacyjne nie wystarczą.
Musisz doskonale zrozumieć i potrafić zastosować przepisy ruchu drogowego w praktyce.

Ośrodek Szkolenia Kierowców
SZCZEPANIAK szkolenie z charakterem
profesjonalnie Ci w tym pomoże!

Wysoki poziom szkolenia
gwarancją sukcesu!

98-200 Sieradz,ul. Al.Pokoju 11c
tel.506 057 350 , 506 173 345

Chcesz wiedzieć więcej?
Wejdź na www.oskszczepaniak.pl

24 paź 2011

Chcesz zdawać prawo jazdy? Od lutego będzie trudniej.


Od lutego 2012 r. znacznie wyżej zostanie zawieszona poprzeczka na egzaminie teoretycznym na prawo jazdy kategorii B. Znajdą się w nim aż 32 pytania wybrane spośród olbrzymiej bazy – 1,2 tys. To dopiero początek dużych zmian.


Krajowe Stowarzyszenie Dyrektorów Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego (WORD) chce by stopniowo utajniać pytania, które przewijają się na egzaminach teoretycznych. A zmiana, które wejdzie w życie dokładnie 12 lutego jest tylko etapem przejściowym.

Skąd taki pomysł?
 WORD uważa, że obecnie egzamin teoretyczny jest za łatwy. Zdaje go średnio 90 proc. przystępujących. Aby osiągnąć pomyślny rezultat trzebaodpowiedzieć poprawnie na 16 z 18 pytań. Wiele z nich powtarza się na wszystkich arkuszach.



Nowy zestaw ma składać się z dwóch części. Pierwsze 20 pytań ma być takie same dla wszystkich kategorii. Kandydat na kierowcę zobaczy np. krótki filmie, lub symulację z realną sytuacją, jaka może wystąpić na drodze. Następnie, będzie miał 10 sekund na to, aby zaznaczyć jedną z dwóch możliwości – tak lub nie.

Prawo jazdy - duże zmiany w testach, kategoriach i egzaminach

Od lutego 2012 r. egzaminy na prawo jazdy będą trudniejsze - przede wszystkim za sprawą nowych testów. W 2013 r. powrócą natomiast zielone listki.


Zmiany w przepisach dotyczących egzaminów i kategorii praw jazdy oraz świeżo upieczonych kierowców zawiera nowa ustawa o kierujących pojazdami. Część jej przepisów wejdzie w życie w lutym przyszłego roku, inne w 2013 r. 

Fot./ M. Kapała

Teoria trudniejsza 
Na początek zła wiadomość dla wszystkich kandydatów na kierowców, egzamin teoretyczny na prawo jazdy będzie trudniejszy od tego, który należy zdać teraz. Dziś osobie egzaminowanej na prawo jazdy kategorii B komputer losuje 18 pytań z puli 450. Na rozwiązanie testu mamy 25 minut. Aby zdać egzamin nie możemy zrobić więcej niż dwa błędy.

Od przyszłego roku ma być inaczej. Komputer wylosuje 32 pytania z puli 3000. Znikną też pytania wielokrotnego wyboru.

- Odpowiedzi będą wartościowane – wyjaśnia Włodzimierz Twardoń, zastępca dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Opolu. – Będzie można dostać za nie 1, 2, lub 3 punkty.

Liczba punktów, które można dostać za odpowiedź, będzie zależała od tego, jak duży wpływ na bezpieczną jazdę ma dane pytanie. Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 74, natomiast aby zaliczyć egzamin, trzeba ich będzie zdobyć 68.

Kolejna istotna zmiana: - Egzaminowany na jedną odpowiedź będzie miał około 46 sekund – mówi dyrektor Twardoń. - Chodzi o to, by miał taki sam czas na reakcję, jakby był w normalnym

Prawo jazdy po nowemu. Nowe kategorie, trudniejszy teoretyczny

Od 11 lutego przyszłego roku zmienią się zasady zdawania egzaminu praktycznego. Będą też nowe kategorie uprawniające m.in. do jazdy na kładach. Wchodzi bowiem w życie nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami.

fot. M. Bielecki
Jeśli chodzi o egzamin teoretyczny zmiany są rewolucyjne. Zamiast 18 pytań będzie ich 32. Egzaminowani będą zdobywać punkty za poszczególne zadania.

20 pytań będzie z wiedzy podstawowej, natomiast 12 ze specjalistycznej – informuje Wioletta Myszkowska, egzaminator nadzorujący z Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Szczecinie.
Podstawowa wiedza dotyczy przepisów ruchu drogowego, bezpieczeństwa z zakresu wszystkich kategorii. Specjalistyczne pytania dotyczą już konkretnej kategorii, np. motocykla.

Jednokrotny wybór i punkty
W przypadku pytań z wiedzy podstawowej będziemy odpowiadać na zasadzie jednokrotnego wyboru: tak/nie. Będzie jedna prawidłowa odpowiedź. W przypadku pytań specjalistycznych będą 3 warianty z jedną prawidłową odpowiedzą.

Nowe przepisy wprowadzają też gradację odpowiedzi ze względu na stopień trudności – wyjaśnia nasza ekspertka. – Będą pytania za 1 i za 3 pkt. Maksymalnie do zdobycia będą 74 punkty. Minimum punktowe, aby egzamin był zdany – to 68 pkt. Czas egzaminu jak do tej pory – 25 minut.

Rowerzyści mogą więcej - zmiany w kodeksie drogowym

Kierowcy uważajcie! Od soboty 21 maja cykliści mają więcej przywilejów na drodze.


Najważniejsze zmiany w prawie o ruchu drogowym to możliwość przewożenia dzieci w specjalnych rowerowych przyczepkach, wyprzedzanie z prawej strony wolno jadących samochodów, czy jazda obok innego rowerzysty, jeśli nie utrudnia to poruszania się innym uczestnikom ruchu. 
Najważniejsze zmiany w kodeksie drogowym dotyczące rowerzystów
www.sxc.hu

1. Czym jest rower

Oprócz tradycyjnego jednośladu, będzie nim także trójkołowiec o szerokości do 0,9 m, czy mieszcząca się w tych wymiarach riksza. Nowelizacja mówi też o rowerach elektrycznych, które do tej pory traktowane były jak motocykle. Taki rower musi mieć silnik zasilany napięciem nie większym niż 48 V i korzystając z elektrycznego napędu nie może rozwijać większej szybkości niż 25 km/h.

2. Wózek rowerowy 
Będzie nim każdy rower przekraczający szerokość 0,9 m. Takie pojazdy nie będą mogły poruszać się po ścieżkach dla rowerzystów.


3. Śluza rowerowa
Choć w Europie Zachodniej są one codziennością, to na ulicach polskich miast dopiero się pojawiają. Będzie to wyznaczony obszar pomiędzy linią zatrzymania samochodów a skrzyżowaniem, który kierujący rowerem, po ominięciu samochodów, będzie wykorzystywał do ustawienia się do lewoskrętu.


4. Jazda środkiem pasa
Zgodnie ze starymi przepisami rowerzysta musiał jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Teraz na skrzyżowaniu (w tym na rondzie) i bezpośrednio przed nim może poruszać się

Holowanie przyczep i prawo jazdy kat. B - na co pozwalają przepisy?

Większość kierowców osobówek rzadko holuje swoimi samochodami przyczepy. Przypominamy więc, co można zapiąć na hak mając prawo jazdy kategorii B.


Wszystkie przepisy dotyczące holowania przyczep reguluje kodeks drogowy. Warto się z nimi zapoznać zanim zapniemy na hak kemping, przyczepę towarową, czy tę do przewożenia np. łodzi.

Słowniczek na początek
Aby lepiej zrozumieć przepisy dotyczące ciągnięcia przyczep na początek musimy rozszyfrować dwa skróty: DMC – czyli dopuszczalna masa całkowita oraz

Kobiety prowadzą ostrożniej, ale gorzej parkują (SONDAŻ)

Uważamy, że kobiety jeżdżą z większą kulturą i lepiej dostosowują prędkość do warunków na drodze, ale nie potrafią parkować, a obsługa techniczna samochodu to dla nich czarna magia.


To wyniki ankiety przeprowadzonej przez serwis Yanosik.pl.

Ponad połowa ankietowanych czuje się równie bezpiecznie w samochodzie prowadzonym przez mężczyznę, jak przez kobietę. 43 proc. odczuwa większy komfort, jeśli za kierownicą siedzi mężczyzna. Tylko 5 proc. woli jeździć samochodem prowadzonym przez kobietę.



fot. Wspolczesna.pl


Tymczasem policyjne statystyki pokazują, że kobiety rzadziej powodują wypadki samochodowe. Z danych Komendy Głównej Policji i Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że w ubiegłym roku kobiety, stanowiące niemal 40 proc. kierowców, spowodowały niecałe 19 proc. wszystkich wypadków – jeżdżą więc dużo bezpieczniej. Co poddajemy pasażerom pod rozwagę.

Ankietowanych poproszono o wskazanie, z czym lepiej radzą sobie kobiety-kierowcy, a z czym mężczyźni. Największą przewagę mężczyźni uzyskali na polu obsługi technicznej pojazdu – aż 94 proc. ankietowanych uważa, że są w tym lepsi od kobiet. 6 proc. uznało, że płeć nie ma w tym przypadku znaczenia; nikt nie wskazał na przewagę kobiet.Panowie uważani są też za lepiej radzących sobie z manewrem parkowania – tego zdania jest 93 proc. ankietowanych. 92 proc

Po 1 stycznia 2013 roku też będzie inaczej

Po uzyskaniu prawa jazdy świeżo upieczony kierowca będzie miał 2-letni okres próbny.

Między czwartym a ósmym miesiącem od chwili uzyskania prawa jazdy będzie musiał przebyć kurs dokształcający, praktyczny i teoretyczny. Teoretyczne kursy 2-godzinne będą prowadzić WORD-y. Natomiast 1-godzinny kurs praktyczny – ośrodki doskonalenia techniki jazdy.

W okresie próbnym przed ósmym miesiącem posiadania prawa jazdy kierowca nie będzie mógł przekraczać prędkości 50 km/h - w terenie zabudowanym, 80 km/h – poza terenem zabudowanym oraz 100 km/h - na autostradach i drogach ekspresowych. Samochód będzie miał oznakowany zielonym liściem. Kierowca w okresie próbnym nie będzie mógł podejmować pracy w charakterze kierowcy zawodowego czy też prowadzić działalności dotyczącej

Chcą zdobyć prawo jazdy jeszcze przed zmianą przepisów.

Coraz więcej chętnych zgłasza się do szkół nauki jazdy w naszym regionie. Powodem są nowe przepisy dotyczące egzaminów na prawo jazdy, które wejdą w życie w lutym przyszłego roku. Oprócz nowych przepisów, wprowadzone zostaną nowe kategorie praw jazdy i nieco inne zasady jazdy po uzyskaniu dokumentu dla początkujących kierowców.


Zaplanowane zmiany sprawiają, że w szkołach jazdy oraz w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego, ustawiają się już kolejki kandydatów na kierowców.
– W tej chwili codziennie egzaminujemy ponad 300 osób. Jesteśmy jednak przygotowani na przyjęcie większej liczby chętnych – mówi Włodzimierz Twardoń, zastępca dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Opolu. – Po wprowadzeniu nowych przepisów,

Egzaminowa moda

Apelujemy do osób przystępujących do egzaminu o rozsądek w dziedzinie ubioru – napisali na stronie internetowej egzaminatorzy na prawo jazdy. Szczególnie te słowa kierują do pań, które przychodzą w klapkach lub szpilkach i motocyklistów w krótkich spodenkach.
autor: Michał Walczak


Jak czytamy na stronie Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego, niebezpieczne jest prowadzenie w klapkach, szpilkach czy butach na grubej podeszwie. Nie do zaakceptowania jest także jazda z bosymi stopami.
- Przecież w szpilkach jest o wiele trudniej zareagować na to, co się dzieje na drodze – mówi kierownik Wydział Planowania i Realizacji Egzaminów WODR Janusz Czaja. – To tak, jakby pod stopami trzymać półtoralitrową butelkę.
Do częstych błędów należy też przychodzenie w okularach przeciwsłonecznych, które nie

23 paź 2011

Lepiej zrób prawo jazdy już dziś. Potem będzie trudniej!


11 lutego 2012 roku obowiązywać zaczną nowe przepisy dotyczące kursów i egzaminów na prawo jazdy.


Fot./ Adam Stępień
Największe zmiany zajdą w sposobie przeprowadzana egzaminów z wiedzy teoretycznej. Czy warto już dziś zapisać się na kurs, by zdobyć upragniony dokument na starych zasadach? 
Obecnie egzamin teoretyczny trwa 25 minut. W tym czasie osoba ubiegająca się o dokument musi odpowiedzieć na 18 pytań. Jeśli nie jest pewna odpowiedzi, może przejść do następnego pytania, a następnie powrócić do tych, które sprawiły jej najwięcej trudności. By zaliczyć test można pomylić się dwukrotnie.

Chociaż wielu kandydatów na kierowców obawia się "teorii", w praktyce jej zaliczenie jest bardzo łatwe. Wystarczy nauczyć się na pamięć odpowiedzi na pytania, które powtarzają się w

Egzamin teoretyczny na prawo jazdy – idą ciężkie czasy dla kursantów.


32 zadania z puli 1200 pytań. Po 10 lub 30 sekund na odpowiedź. Egzamin teoretyczny stanie się trudniejszy i mniej ludzi będzie go zdawać.

To, że czeka nas egzaminowa rewolucja wiemy już od dawna. Teraz powstają przepisy wykonawcze do Ustawy o kierujących pojazdami. Od 11 lutego zmieniają się bowiem egzaminy teoretyczne na prawo jazdyWORD-y chcą skończyć z uczeniem się pytań na pamięć. Z tego powodu zwiększy się pula pytań egzaminacyjnych. Ma być ich teraz 1200. Z nich na egzaminie kursant otrzyma 32. Pierwsze 20 ma być takie same dla każdej kategorii. Wśród nich znajdą się między innymi filmiki i symulacje realnych sytuacji po obejrzeniu których trzeba będzie zaznaczyć prawidłową odpowiedź, tylko tak lub nie, w czasie 10 sekund. Kolejnych 12 pytań to już specjalistyczne zagadnienia dotyczące poszczególnych kategorii. Kursant będzie miał 30 sekund na odpowiedź na każde z nich. W praktyce oznacza to, że więcej ludzi obleje egzamin, będzie do niego podchodzić ponownie i zostawi w ośrodku egzaminowania więcej pieniędzy.

Te zmiany to jednak i tak złagodzona wersja egzaminu teoretycznego. Początkowo WORD-y chciały by pula pytań była tajna. Miałoby to spowodować, że kursanci nie będą mieli szansy nauczyć się ich na pamięć, choć i tak wykucie 1200 pytań jest mało prawdopodobne. Niewątpliwie takie rozwiązanie spowodowałoby drastyczne zmniejszenie zdawalności. Obecnieegzamin teoretyczny z wynikiem pozytywnym przechodzi 90% kursantów. Po wprowadzeniu postulowanych zmian zdawalność testów spadła by do 30, 40%.

„Rzeczywiście, chcemy uciec od uczenia się pytań na pamięć, ale w inny sposób. Zdecydowaliśmy, że baza pytań będzie stale zmieniana” – mówi Andrzej Szklarski, prezes Krajowego Stowarzyszenia Dyrektorów WORD.

Źródło: motogen.pl

22 paź 2011

Zmiany w egzaminie na prawo jazdy.

Od 12 lutego zmienią się zasady zdawania egzaminu na prawo jazdy. Zmiany obejmą zasady zdawania egzaminu teoretycznego - tutaj będzie łatwiej. Wprowadzone zostaną także dwie nowe kategorie: AM i A2.

Nie ma się czego obawiać - uspokajają egzaminatorzy przeprowadzający testy na prawo jazdy. Z obecnej ustawy, która na pewno wejdzie w życie w lutym przyszłego roku zmian wynika rzeczywiście niewiele.


W styczniu tego roku weszła nowa ustawa, w której jest zapowiedź zmian jeszcze nie sprecyzowanych. Co wiadomo napewno na dzień dzisiejszy to, że zmianie ulegną zasady zdawania testów teoretycznych. Przystępujący do egzaminu będą zdawali test jednokrotnego wyboru z pytaniami generowanymi w czasie rzeczywistym.

1200 pytań na prawo jazdy - zdawalność spadnie o 40 procent?

Kandydat zdający egzamin teoretyczny na prawo jazdy dostanie zestaw 32 pytań wybranych z bazy, w której jest ich 1,2 tysiąca. Można się spodziewać, że zdawalność znacznie spadnie, nawet do 30 – 40 procent.


Część środowisk związanych ze szkoleniem i egzaminowaniem kierowców chce, aby utajnić pytania na egzamin teoretyczny na prawo jazdy – nie byłyby one dostępne publicznie. Stowarzyszenie Dyrektorów WORD na razie zdecydowało się na pośrednie rozwiązanie – od lutego przyszłego roku w bazach WORD będzie aż 1,2 tys. pytań. Wyuczenie się ich na pamięć, jak ma to miejsce teraz, będzie niemożliwe.
Egzamin teoretyczny na prawo jazdy, to – w przeciwieństwie do praktycznego – mały pikuś. Nie zdaje go zaledwie jedna na dziesięć przystępujących do niego osób. I to wyłącznie z powodu własnego lenistwa. Nie chce jej się bowiem poświęcić kilku godzin na wkucie zestawu stałych pytań, które powtarzają się w każdym teście.

21 paź 2011

Kategoria A - przygotowanie do egzaminu


Kategoria A - przygotowanie do egzaminu
Jedne z ostatnich zajęć w ruchu drogowym odbywają się na trasie egzaminacyjnej. Większość miast, w których odbywają się egzaminy, ma wyznaczone na stałe trasy egzaminacyjne, gdzie przeprowadzany jest egzamin praktyczny na kategorię A. Na egzaminie egzaminator jedzie za motocyklem samochodem z kierowcą i obserwuje zachowanie egzaminowanego motocyklisty. Prze radio powinien dyktować trasę, aczkolwiek bardzo często bezprawnie egzaminatorzy wymagają znajomości trasy egzaminacyjnej. Nie jest to podyktowane żadnym przepisem, a jedynie widzimisie egzaminatora. Osoba, która się przyzna, że nie zna trasy, często nie jest dopuszczana do egzaminu (chociaż nie ma przepisu, który pozwalałby na takie traktowanie egzaminowanego motocyklisty).
źródło: www.exeprt-szkola.pl

Trasę ćwiczymy klikakrotnie – minimum dwa razy. Często kursanci, nie chcąc tracić kursu na jazdę po trasie egzaminacyjnej, ćwiczą ją sobie sami samochodem. Jest to ważne, gdyż w trakcie egzaminy łatwo jest nie wpuścić ruszającego z przystanku autobusu lub przekroczyć prędkość.
Jeżeli ktoś zdaje egzamin w innym mieście, to trasa nie jest ćwiczona w trakcie kursu. Obowiązkiem kursanta jest wtedy wykupić jazdy w mieście egzaminu, celem przetrenowania trasy egzaminacyjnej.

Kategoria A - pierwsze kroki


Kategoria A - pierwsze kroki
Kurs praktyczny rozpoczyna się omówieniem budowy motocykla, podstawowych mechanizmów i przyrządów sterowania motocyklem, czyli: gazu, hamulca sprzęgła, hamulca przedniego, hamulca tylnego, kranika (z uwzględnieniem wszystkich trzech jego funkcji). Możemy też usłyszeć kilka słów o łańcuchu, jego smarowaniu i naciąganiu, o przełącznikach (czyli wszystkim tym, co znajduje się na kierownicy).
Doświadczeni motocykliści mawiają, że jazda motocyklem polega na tym, aby „nie wypaść                         ze środka ciężkości”. Stwierdzenie to służy podkreśleniu tego, jak ważna jest w jeździe motocyklem równowaga. Dlatego kurs jazdy motocyklem zaczynają ćwiczenia, uczące utrzymywać na motocyklu równowagę. Utrzymywanie równowagi wyrabia się przez czynności zatrzymania motocykla i ruszania nim, powtarzane systematycznie co 3-4 metry.
Po pewnym czasie ćwiczenie zatrzymywania-ruszania wykonuje się bez podpierania nogami po zatrzymaniu. W ten sposób kursant uczy się nie tylko panować nad równowagą, utrzymywaną przez odpowiednie ruchy ciała od pasa w górę i skręty kierownicy. Uczy się również lepszej kontroli sprzęgła i gazu tak, aby motocykl płynnie ruszał do przodu.

20 paź 2011

Trudniej będzie zdobyć prawo jazdy


Klip wideo z symulacją zdarzenia na drodze – tak już w 2012 r. ma wyglądać egzamin teoretyczny na prawo jazdy. I to nie tylko tej najpopularniejszej kategorii B, ale i wszystkich pozostałych - pisze "Rzeczpospolita".
Nowe zasady to skutek zmian w ustawie o kierujących pojazdami, która ma wejść w życie 11 lutego przyszłego roku. Nad nowym egzaminem teoretycznym pracuje specjalny zespół ekspertów ruchu drogowego powołany przez ministra infrastruktury.

Pierwsze propozycje są już gotowe. Pytań ma być 20 w części podstawowej, jednakowej dla wszystkich kategorii, i dodatkowo dziesięć dla poszczególnych B, C, D i T (teraz

19 paź 2011

Możesz zakwestionować mandat z fotoradaru!


Częstą praktyką wykorzystywaną przez straż miejską jest odczytywanie przy wykorzystaniu programów komputerowych, numerów tablic rejestracyjnych, które są nieczytelne lub niewidoczne na zdjęciach.

Szukając dróg uniknięcia mandatu kierowcy coraz częściej kwestionują takie praktyki i nie godzą się na przyjęcie mandatów, które zawierają skorygowane zdjęcia.

Strażnicy miejscy uważają, że sposób, w jaki przerabiają zdjęcia jest zgodny z prawem, jednak eksperci nie pozostawiają na nich suchej nitki kwestionując zasadność takich praktyk.

18 paź 2011

Na czerwonym już nie przejedziesz

Jednym z najbardziej niebezpiecznych zjawisk na drogach polskich miast, jest wg policji przyspieszanie, zamiast hamowania na żółtym świetle. W związku z tym coraz więcej miejscowości ma w planach instalację monitoringu skrzyżowań, aby zapobiegać tego typu niebezpiecznym zachowaniom kierowców.

Nagłe przyspieszanie na „późnym żółtym” powoduje najczęściej, że kierowca przejeżdża przez skrzyżowanie już na świetle czerwonym, przez co naraża na duże niebezpieczeństwo pozostałych uczestników ruchu jak i siebie samego. Dotychczas, mimo że za takie wykroczenie groził mandat do 500zł i 6 punktów karnych, większość kierowców czuła się bezkarna.

Wkrótce się to zmieni, gdyż coraz więcej miast decyduje się na instalację systemu monitoringu skrzyżowań. Składa się on z dwóch kamer, z których pierwsza z robi zdjęcie pojazdu z widocznym kolorem sygnalizatora, a druga, znajdująca się kilkanaście metrów dalej, ponownie fotografuje pojazd, tym

17 paź 2011

Od razu po zdanym egzaminie wsiądziesz za kółko!


Projekt ustawy dotyczącej Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców przewiduje między innymi, że po zdaniu egzaminu teoretycznego i praktycznego na prawo jazdy, będzie można jeszcze tego samego dnia legalnie prowadzić pojazd.


Wprowadzenie do CEPIK danych o zaliczonym egzaminie będzie należało do ośrodków egzaminacyjnych. Jeżeli dane zostaną wprowadzone bezpośrednio po zaliczonym egzaminie, kursant zacznie figurować w systemie już jako kierowca.Oznacza, to, że będzie mógł on od tej chwili zgodnie z prawem prowadzić pojazdy, oczekując na odbiór dokumentu prawa jazdy. Dzięki temu do przeszłości odejdą sytuacje, w których mimo zdanego egzaminu, o tym kiedy będziemy mogli prowadzić auto decydował czas oczekiwania na wydanie dokumentu przez urzędników.

11 paź 2011

Prawo Jazdy - nie życzymy tego żadnemu kursantowi

Ciekawe jak instruktor omówił kursantowi tą konkretną sytuację :) 


Kursantom, instruktorom i egzaminatorom, nie życzymy takich sytuacji.

6 paź 2011

Rozpoczęcie nowego kursu kat. B już 07.11.2011

Zainteresowanych kursem na kategorię B informujemy, iż 07.11.2011 r. ( poniedziałek ) rozpoczyna się nowy kurs. Chętni, jeżeli zapiszą się do dnia rozpoczęcia otrzymają BONUS, a mianowicie RABAT na kurs w wysokości 7% lub 2h jazd do wykorzystania przed egzaminem.
Jednocześnie pragnę zauważyć, iż warunkiem przystąpienia do kursu jest posiadanie aktualnego badania na  kierowców ( które można zrobić w każdej przychodni ).

www.oskszczepaniak.pl


Zapisy pod numerem telefonu 506 057 350 lub drogą mailową oskszczepaniak@op.pl

Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!

3 paź 2011

Ograniczenie prędkości do 30 km/h w miastach ?

Proponowane zmiany zawarte w rezolucji Parlamentu Europejskiego to m.in.:
- blokady antyalkoholowe w nowych autach,
- ograniczenie prędkości do 30 km/h na terenie zabudowanym,
- zakaz urządzeń ostrzegających o kontrolach drogowych, np. w GPS-ach.



Zakazem objęte miałyby zostać "produkcja, import oraz komercjalizacja systemów ostrzegających kierowców o kontrolach drogowych, w szczególności takich jak wykrywacze radarów lub urządzenia blokujące ich działanie oraz systemy do nawigacji zawierające ostrzeżenia o kontroli drogowej" - brzmi tekst przyjętej przez eurodeputowanych rezolucji o bezpieczeństwie na drogach.

Spokojnie, to nie ma mocy prawnej. Jeszcze


Rezolucja, autorstwa chadeckiego eurodeputowanego Dietera Lebrechta-Kocha, jest odpowiedzią na przyjęty w ubiegłym roku przez Komisję Europejską dziesięcioletni plan poprawy bezpieczeństwa drogowego w celu zmniejszenia o połowę, do 2020 roku, liczby śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. Ani propozycja KE ani rezolucja PE nie mają mocy prawnej, ponieważ dotychczas za bezpieczeństwo drogowe odpowiedzialne są wyłącznie kraje UE. Posłowie chcą jednak, by władze państwowe dołożyły więcej starań, aby znacznie zmniejszyć liczbę ofiar wypadków drogowych. 


Koszt wypadków znany. Jaki jest koszt wolniejszej jazdy?

Według danych PE, w 2009 roku na europejskich drogach zginęło 35 tys. osób, rannych zostało 1,5 mln. Państwa członkowskie poniosły w omawianym roku około 130 mld euro kosztów związanych z wypłacaniem rent i odszkodowań oraz finansowaniem akcji ratunkowych.